Tuesday, March 15, 2011

Helgekos

Det er ingenting som er så deilig som å stå opp lørdagsmorgen, med "den riktige foten" og tilbringe morgenen rundt frokostbordet sammen med familien din! Lyden av barnelatter og baby-pludring og lukten av nypresset kaffi som damper fra koppen, og nystekte frokost-scones! Da er morgenen komplett!



Jeg eeelsker disse koppene som er kjøpt hos Indiska 
Jeg fikk to sett i bursdagsgave med svigerinnen min, 
og likte de så godt at jeg kjøpte flere dagen etterpå.
De er litt mindre en vanlige krus,
og større en kaffiservicet du setter frem til spesielle anledninger.


Varme, nystekte frokost-scones! 
Disse er kjempeenkle å lage! Og det beste er at de IKKE trenger heving.
Så får du lyst på noe godt kjept en lørdag eller søndags morgen, 
så er disse ferdige i en fei!
Her er oppskriften:

500 g hvetemel
100 g smør
5 ts bakepulver
1 ts salt
3,5-4 dl melk

*bland mel, bakepulver og salt. Smuldre smøret og rør inn melken litt etter litt for hånd
til deigen så vidt samler seg. Skal ikke blandes lenge etter at melken er tilsatt!
Er deigen veldig fuktig, kan du spe på med litt mer mel. 

Deles og formes i emner på ca. 75-100 g.
Settes på bakepapir og pensles med melk. 

Stekes ved 250 grader i ca 10-15 min. 

NYT! 


No comments:

Post a Comment

I love reading you`re comments!