Tuesday, November 22, 2011

New York dress-make over

Samme sommeren som jeg ble konfirmert, for mange herrens år siden 
(det føles i allefall sånn!...) så var jeg 5 uker i New York / Long Island.
Grandtante kjøpte en kjole til meg på GAP, en halterneck kjole i denim.stil. 
Denne har i ettertid vært selveste ikonet for min store utenlandsreise. 
Jeg elsket denne kjolen, men plutselig en dag så passet den ikke lenger...

Den har nå hengt ubrukt i skapet mitt i vel 10 år, og jeg har NEKTET 
å kaste den. Hvordan skulle jeg kunne det liksom?

Men så kom jeg på at den kan jo redesignes! Om ikke til meg så iallefall til trollejenta mi!
Jeg tok saksen fatt, ( og dette var virkelig tunge tak, men det måtte gjøres...)
og delte den vel mer eller mindre i to. Jeg klippet til ermer i, atter en gang, et rosa stoff 
med uglemotiv, og voila! En søt jentekjole!
Den nostalgiske GAP-kjolen min hadde fått nytt liv som pike-kjole.

*sukk* så ble jeg ikke kvitt den enda.. Kanskje om 10 nye år?




No comments:

Post a Comment

I love reading you`re comments!