Sunday, January 13, 2013

Lavkarbo revolusjonen

"jeg er ingen strategisk slanker" sier tv-reklamen som de aller fleste sikkert har sett. 
Og det er jeg heller ikke. Ikke en slanker og ikke er jeg særlig strategisk heller.... huff....
Derfor er lavkarbo så lett for meg! Det er ingen diett, og jeg går ikke rundt 
og syntes synd i meg selv på grunn av alt jeg "ikke kan spise". 
Lavkarbo er ganske vidt. Alt fra nesten 0 til 150 karbohydrater er "normalt". 
Jeg ligger vel en plass midt inni der.
Jeg startet med LCHF for ca 4 mnd siden, og vekten er 
allerede der den var FØR jeg ble gravid med mitt første barn for snart 6,5 år siden.
Dette funker for meg, og jeg koser meg:)
Men dette skulle ikke være et "konverteringsinnlegg". 
Jeg tenkte bare jeg skulle bruke anledningen til å vise dere 
noen bilder av noe av det jeg har laget av mat som er LCHF.
Jeg har nemlig aldri vært særlig glad til å bake. 
Men jeg har ALDRI laget så mye forskjellig og god mat 
som jeg har disse siste månedene!

Nøttekjeks. Nyyydelig med pålegg eller til ost og vin.

Chokolate chip cookies

Hjemmelaget Troika konfekt, akkurat som Troika sjokoladen
du får kjøpt i butikken!


 Paranøtter ristet i panne og krydret med kakao og chili krydder *nam*
 LCHF vafler av mandler og rømme



Alt dette fant jeg i den flotte boka til Cecilie, Fristende Lavkarbo.
Boka hennes er spekkfull av flotte oppskrifter og inspirasjon 
til både hverdags og fest. Og tro ikke at lavkarboere ikke kan kose seg!
For her finner du oppskrifter på bl.a. konfekt, kake, is, cakepops, 
macroner, vafler, pannekakaker og masse, masse mer! Alt er uten sukker og mel;)


Her finner du bloggen hennes også:)

(vil påpeke at dette ikke er et sponset innlegg....)




No comments:

Post a Comment

I love reading you`re comments!