Sunday, September 9, 2012

Genser i jersey

Det har blitt en del gensrer til lillebror i det siste, 
og det er vel igrunn fordi det er så såre enkelt, 
og fordi det er en grei ting å bruke litt større stoffrester på, 
siden han ikke er så fryktelig store gutten enda.

Men denne gangen så prøvde jeg meg på en annen vri når det gjelder kanting på halsen og ermene. Jeg har alltid brukt skråbånd i jersey tidligere, 
og det er en laaaang prosess når man ikke har maskin med kantbåndsapparat. 
I tillegg så er det vanskelig å få til et skikkelig og profesjonelt resultat. 
Det har blitt mange "#!@'* og *%&!*@  !!!!!  
Da jeg var ferdig med denne genseren så tenkte jeg: 
"Hvorfor i alle dager har jeg ikke gjort dette før?!"

Isteden for å kante med skråbånd, som gjøre at jeg
må først sy med sikksakk sting, så skifte nål til tvillingnål og legge opp en tråd til,
så brette båndet over, nåle fast og sy med tvillingnål, 
så har jeg klippet remser i passe lengde/bredde, 
lagt det dobbelt, og sydd det langs halsutringningen og ermene.
*pfuh...*


Jeg ble veldig fornøyd denne gangen, 
men neste gang så må jeg få skøyten i nakken på "innsiden" av kantbåndet (det ligger jo dobbelt...)



Stoffet er forøvrig Liandlo-stoff og kjøpt hos Textart.no



No comments:

Post a Comment

I love reading you`re comments!