Thursday, February 9, 2012

Rosa reinkarnasjon

I fjor høst fant jeg et helt nytt og komplett krepp-sengetøy, fortsatt i posen, opprinngelig fra 70-tallet, på et loppemarked.
Jeg kjøpte det i min oppstartsfase som "sykjerring" og planen var å sy noen fine retro-inspirerte klær av de.
Pakken med sengetøyet ble liggende, og liggende og liggende. Helt til jeg for et par dager siden fant det frem igjen og sa til meg selv:  "Nå MÅ dette sengetøyet få en verdig tilverelse! Ikke i stoffhylla mi, men på en aktiv liten prinsesse kropp!"

Og sånn ble det! Jeg har laget mønsteret selv, og visste at det måtte ha mange søte jente-detaljer. Så det ble puff-armer med løpegang til strikk og et langt skjørt med stor kappe nederst i kanten. Halsen er kantet med rosa kantbånd, og har knepping bake i nakken. Som bære stykke på kjolen har jeg brukt resten av et rosa stykke med fleece stoff.
(Lite visste jeg at det kom til å se ut som en dåpskjole....:s )

Men jeg tror nok trollejente blir fornøyd allikevel, for den har masse "snurr" i seg, og blir flott på varme sommerdager. Så nå slipper den å ligge i en gammel pose lenger! :)






No comments:

Post a Comment

I love reading you`re comments!